De ældre efterlades på perronen!
De ældre skal ikke efterlades på perronen!
Derfor foreslår vi, at investere 3,6 millioner kroner over de næste fire år til at øge frekvensen for bus 72 til halvtimes drift og bus 74 til timesdrift. På den måde sikrer vi, at alle borgere har adgang til en nem og velfungerende offentlig transport, der binder byen sammen.
Hvorfor?
Jo, fordi det røde flertal desværre har besluttet at spare på busdriften på det vestlige Frederiksberg; der skal spares pga. Sydhavnsmetroen, må man forstå. Det er busafgangene for 7A, der nu spares på.
I Det Konservative Folkeparti kan vi dog ikke se at udvidelsen af Sydhavnsmetroen skulle erstatte den offentlige transport og linje 7A i det vestlige Frederiksberg.
Sydhavnsmetroen kører jo ikke ud til Nordens Plads, Roskildevej mv., og vi mener snarere, at der mangler bedre offentlige transportmuligheder i denne del af byen.
Offentlig transport er ikke bare en praktisk måde at komme rundt på, men en nødvendighed for, at folk kan få hverdagen til at hænge sammen og deltage i samfundet. Særligt for ældre er offentlig transport en livline til frihed, socialt fællesskab og sundhed. Når det er nemt at tage bussen, kan ældre bevare deres selvstændighed, besøge venner, tage til lægen og klare deres ærinder. Uden gode transportmuligheder bliver hverdagen langt mere besværlig og mulighederne for aktivitet begrænset.
Læs gerne mit og Alexandra Dessoys debatindlæg i FRB Liv